Wakacje w województwie dolnośląskim

Tuż za czeską granicą z Polską znajduje się region, który jest skarbnicą pięknych miejsc. Południowa część jest ozdobiona wspaniałymi naturalnymi krajobrazami, a jej sercem jest popularne miasto Wrocław. W województwie dolnośląskim można aktywnie wypoczywać, uprawiając turystykę pieszą lub podążając śladami historii. W regionie znajdują się również ważne zabytki UNESCO, piękne zamki i uzdrowiska.

Ładowanie ofert...

razem 18 oferty
Zweryfikowane przez Travelking

“Pobyt w Hotelu Niemcza Wino & Spa był dla nas wyjątkowym przeżyciem. Byliśmy zachwyceni wyjątkowym połączeniem cichego i spokojnego otoczenia u podnóża winnicy, kultury wina, komfortowego zakwaterowania i nowoczesnego wellness. Doskonałą kuchnię serwowaną w hotelowej restauracji doskonale uzupełniły wyśmienite wina z tutejszej winnicy. Okolice pełne są zabytkowych miasteczek, które warto odwiedzić. Ogólnie jesteśmy bardzo zadowoleni z naszego pobytu i z przyjemnością go Wam polecamy.”

Nikodem Jacuk
Zespół sprzedaży
Zweryfikowane przez Travelking

“Nasz pobyt w Hotelu Piotr *** Spa & Wellness nie tylko spełnił nasze oczekiwania, ale nawet je przewyższył! Cieszyliśmy się komfortowym zakwaterowaniem w przyjemnej i cichej dolinie. Chłodniejsza pogoda w ogóle nam nie przeszkadzała, ponieważ tym więcej czasu spędziliśmy relaksując się w pięknej strefie wellness. Rano naładowaliśmy naszą energię obfitym śniadaniem w nowoczesnej restauracji, a wieczorem zjedliśmy kolejną królewską kolację. Personel hotelu był bardzo pomocny i przyjazny. Na wycieczkę polecam przede wszystkim zachwycający Zamek Książ, a na obiad restaurację Złota Stacja w Valbřichu.”

Aneta Vybíralová
Obsługa klienta

Nie mamy więcej ofert w tej lokalizacji. Co powiesz na zainspirowanie się naszymi najlepiej sprzedającymi się pobytami?

Województwo dolnośląskie jest tuż za rogiem, jego piękno jest łatwo dostępne samochodem i transportem publicznym. Region oferuje naprawdę szeroką gamę atrakcji wartych zobaczenia.

Najpiękniejsze miejsca na Dolnym Śląsku

Stolicą województwa dolnośląskiego jest Wrocław, nazywany Wenecją Północy lub Miastem Krasnali. Metropolia położona jest na 12 wyspach połączonych 100 mostami. Na ulicach Wrocławia znajduje się niezliczona ilość wykonanych z brązu posągów krasnali lub krasnoludków, które dodają miastu baśniowego klimatu.

Granica polsko-czeska graniczy z popularnymi Karkonoszami. Góry zachęcają do pieszych wędrówek, wycieczek rowerowych i relaksu na świeżym powietrzu. Na ich zboczach wznosi się malownicze miasteczko Karpacz, z którego prowadzi jeden z najpiękniejszych szlaków na Śnieżkę. Jeśli ktoś nie ma ochoty na Karkonosze, może wybrać się w polskie Góry Orlickie lub Izerskie. W województwie dolnośląskim, pomiędzy miejscowościami uzdrowiskowymi Kudowa Zdrój i Polanica-Zdrój, znajdują się także Góry Stołowe, których najpopularniejszą częścią jest piaskowcowe skalne miasto Bludné skály. Różnorodne formacje skalne zachwyciły hollywoodzkich filmowców - kręcono tu zdjęcia do filmu Kroniki Narnii: Książę Kaspian.

Województwo dolnośląskie jest również usiane pięknymi zamkami. Gotycko-renesansowy Zamek Książ (Książ) jest zdecydowanie wart odwiedzenia, który przeszedł kilka transformacji na przestrzeni lat, a nawet został wykorzystany przez Niemców do budowy tajnej sieci podziemnych przejść podczas II wojny światowej. Kolejną perełką jest zamek przekształcony w pałac, który nazywany jest polskim Hogwartem - Czocha.

Nasza rada: Podróżujesz z dziećmi? Sprawdź ofertę pobytów dostosowanych do potrzeb rodziny.